רישיון קבלן הוא רישיון חשוב מאוד בעבור כל קבלן, בעיקר כאשר הקבלן שייך לתחום הבנייה והשיפוצים. רשם הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון דורש מקבלנים לחדש את רישיון הקבלן כל 3 שנים.
אנחנו במשרד עורכי הדין שניר חזוט ושות’ מתמחים בדיני מקרקעין, נדל”ן והתחדשות עירונית. אנו גם מלווים קבלנים בתהליך קבלה וחידוש רישיון קבלן רשום.
קבלן יקר, הנה כמה נקודות למחשבה על חשיבות קבלה או חידוש רישיון הקבלן בליווי עורך דין מומחה לנושא.
קבלת רישיון קבלן רשום הוא תהליך ארוך ויקר אך, משתלם מאוד. קבלנים בעלי רישיון נחשבים אמינים ומקצועיים יותר. רישיון קבלן מעניק לקבלנים אסמכתא רשמית כי הם טובים יותר מאחרים. רישיון קבלן רשום בענף הבנייה והשיפוצים מאפשר לנהל להשתלב בפרויקטים גדולים ורווחים יותר (מעל מ 90,000 שקלים). תהליך קבלת רישיון מלווה בדרך כלל על ידי עורך דין נדל”ן המתמחה בתהליך.
תהליך קבלה וחידוש רישיון קבלן רשום נעשה באופן הבא:
- הגשת מסמכים רלוונטיים לוועדת רשם הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון.
- בדיקה מעמיקה של המסמכים על ידי חברי הוועדה.
- במקרים מסוימים, במידת הצורך, יש להגיע לדיון בנושא מול חברי הוועדה.
- קבלת רישיון קבלן רשום לתקופה של שלוש שנים.
מדוע אתם חייבים עורך דין בחידוש הרישיון?
חלק מהתהליך מול קבלה וחידוש רישיון קבלן רשום הוועדה של משרד הבינוי והשיכון כולל בדיקת תלונות ותביעות מול הקבלן. החוק קובע כי, קבלן רשום לא יכול להיות בעל עבר פלילי. קבלנים רבים נאבקים מול תלונות של לקוחות ושותפים. תביעה שכזו, יכולה להיות ההבדל בין רישיון בתוקף לקבלן שאינו יכול לבצע שיפוץ במאה אלף שקלים.
אנחנו במשרד עורכי הדין שניר חזוט ושות’, מבינים את החשיבות ומלווים קבלנים רבים בתהליך הקבלה וחידוש רישיון קבלן. עורכי הדין שלנו מתמחיםבתנהלות נכונה מול חברי הועדה. יש לנו ניסיון בייצוג קבלנים בועדה בהצלחה, גם במקרים בהם יש לקבלנים תביעות ותלונות נגדם.
משרד עורכי דין שניר חזוט ושות’ מתמחה בתחום הנדל”ן התחדשות עירונית כולל דיני מס שבח ורכישה, ליטיגציה מסחרית, דיני חוזים, דיני תאגידים, מיסוי מקרקעין, תביעות לפינוי מושכר, צוואות וירושות.
למידע בנושא רישיון קבלן – מוזמנים ליצור עימנו קשר