עו"ד הקמת חברה

הקמת חברה הינה עסק מורכב,
וחובה לעשות הכל בצורה הנכונה על פי דין.

במאמר זה נפרט את שלושת השלבים הראשונים והחשובים ביותר בהקמת חברה חדשה:

01

שלב הרישום

02

פתיחת חשבון בנק עסקי

03

פתיחת תיקים במע"מ, ביטוח לאומי ומס הכנסה

01

שלב הרישום

רישום החברה אצל רשם החברות חייב להיעשות לפני שמתחילה כל פעילות עסקית בחברה. הרישום כולל בחירת שם לחברה, מסירת כתובת החברה, חלוקת מניות בין בעלי החברה, קביעת דירקטוריון לחברה וניסוח תקנון. החוק מאפשר (אך לא מחייב) שהדירקטור ובעל השליטה יהיו אותו אדם. 

 

תקנון החברה הינו מסמך מחייב חוקית, ולכן המדינה דורשת שמסמך זה יקבל אישור חוקי בצורת חתימה של עורך דין. למרות שהמדינה דורשת רק את החתימה, עורך הדין בדרך כלל גם ינסח את התקנון. חשוב לבחור עורך דין בעל ניסיון ומומחיות בדיני חברות לצורך ניסוח התקנון.

02

פתיחת חשבון בנק עסקי

כאשר אתם פותחים חברה בע"מ, חשבון הבנק הפרטי שלכם אינו יכול להיות גם חשבון הבנק של העסק. לכן, כדי לנהל את כל העניינים הפיננסיים של העסק שלכם, עליכם לפתוח חשבון בנק לחברה שלכם. 

 

פתיחת החשבון הינה פעולה משפטית הדורשת מספר רב של מסמכים מאת רשם החברות, דרישות בירוקרטיות כגון חותמת פיזית עם שם החברה וחתימה של עו"ד. מומלץ להיוועץ עם עורך דין לפני ההליכה לבנק כדי לוודא שיש ברשותכם את כל הדרוש לצורך פתיחת חשבון.

03

פתיחת תיקים במע"מ, ביטוח לאומי ומס הכנסה

שלב פתיחת התיקים ברשויות מע"מ, ביטוח לאומי ומס הכנסה ייעשה לרוב על ידי רואה החשבון שלכם. רק לאחר פתיחת תיקים אלו תורשו להתחיל לקיים פעילות עסקית, ולכן חשוב לסיים את השלב הזה במהירות האפשרית. משרדנו מעניק טיפול כולל ומקיף ולכם נותר להתעסק רק במה שאתם טובים בו ולהתחיל לייצר הכנסות.

עו"ד חזוט הינו בעל ניסיון רב בליווי חברות חדשות בתהליך הקמה. משרד עו"ד שניר חזוט ושות' מייצג את לקוחותיו במקצועיות רבה תוך הענקת יחס אישי לכל לקוח ושמירה קפדנית על האינטרסים של לקוחותיו.

לקביעת פגישת
ייעוץ ללא תשלום